شبکه فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ هنوز راه‌اندازی نشده و عملیات اجرایی آن در مراحل مقدماتی است. به همین دلیل فاضلاب در خیابان یا جلوی منازل مسکونی سرازیر می‌شود و مشکلاتی زیست محیطی بسیاری ایجاد می‌کند.

انباشت فاضلاب

همشهری محله_ ثریا روزبهانی: «برخی راهکارها برای رفع مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ از طرف شورای عالی شهرسازی، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو مصوب شده است و برای صدور پروانه ساخت‌وساز باید اجرا شود». شهردار منطقه بابیان این موضوع در نشستی که با حضور مدیران و مشاوران شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، گفت: «با توجه به معضل فاضلاب شهری این منطقه و بررسی‌های انجام‌شده در تلاشیم تا بتوانیم این مشکل زیست‌محیطی و زیرساختی شهری را برطرف کنیم.»

«وحیدرضا محمدی» گفت:« معضل نبود فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ دغدغه همه مدیران و مسئولان در شهرداری منطقه، شرکت آب و فاضلاب، شهروندان، شورای اسلامی شهر تهران، دادستان منطقه و شهرداری تهران است. در همین راستا در بازدید دکتر «زاکانی» شهردار تهران از منطقه ۲۲ مقرر شد تا این موضوع در جلسه هیات دولت مطرح شود. بر همین اساس در دیدار با سردار «حسین دینی» فرمانده قرارگاه ثارالله طرح موضوع شد و این مسئله مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت. رفع مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ نیازمند مدیریت شهری واحد است.»

 رفع مشکل فاضلاب منطقه ، مدیریت واحد می‌خواهد

  • نبود زیر ساخت ‌ها و کمبود سرانه‌های آموزشی

محمدی در ادامه این نشست به عقب‌ماندگی زیرساخت‌های این منطقه با توجه به ساخت‌وسازها بی‌رویه اشاره کرد و افزود: «در۲ دهه اخیر سرعت ساخت‌وساز در این محدوده از تهران بسیار قابل‌توجه بود، اما در زمینهٔ زیرساخت‌ها در این محدوده عقب‌ماندگی وجود دارد، به‌طوری‌ که در گذشته پروانه ساخت‌وسازها در اطراف دریاچه منتهی به راه‌اندازی چاه‌های جذبی و سپتیک(مخازن فاضلاب) بود، اما این روزها این اقدام باعث به وجود آمدن مشکلات زیست‌محیطی در این محدوده از تهران شده است. از ۲۳۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری موردنیاز فقط ۶۰ کیلومتر اجراشده که اولویت هدف فاضلاب شهری در منطقه ۲۲، محله‌ها شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس است، بنابراین شهرداری این آمادگی را دارد تا درزمینهٔ حفاری کمک‌ حال شرکت آب و فاضلاب باشد. در همین راستا شهرداری منطقه ۲۲ در تلاش است تا با همکاری بین بخشی میان نهادهای گوناگون و همیاری بسیار خوب شورای اسلامی شهر تهران این مشکل شهری برطرف شود.»

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه افزود: «اکنون میزان جمعیت با زیرساخت‌ها تناسب ندارد. برای مثال در حوزه آموزش‌وپرورش، فقر امکانات آموزشی وجود دارد و باید برای رفع آن اقدام اساسی صورت بگیرد. شهرداری تهران با کمبود اعتبار مواجه است و این کمبود اعتبار موجب کاهش بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۲۲ می‌شود، اما با وجود این موانع، باید راه‌اندازی شبکه فاضلاب این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین موضوع بحرانی در دستور کار قرار گیرد».

کد خبر 652279

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha